donderdag 8 september 2011

De Leugen Regeert

Gedichten Ralph page 2 - Gedichten Protest Site

De Leugen Regeert

De leugen regeert

Hoor je de klanken van een nieuw Nederland
Wij gaan eindelijk de kredietcrisis te boven
Al moet je wel in dit kabinet geloven
Die stiekem je huis zit leeg te roven
Wakker Nederland stemde massaal Wilders
Hij, de bevrijder van het ‘moslimprobleem’
Maar de leugen regeert
En u stemmer had het lekker verkeerd
Niet de moslims werden onthoofd doekt
Maar uw veilige inkomen was opeens compleet zoek
De armen gaan op een vieze VVD manier de crisis betalen
Want bij de rijken valt toch niks te halen
Pgb voor wie het hards nodig heeft
Is de grond onder de voeten die ellendig hard beeft
Psychische patiënten worden overgeleverd aan de wolven
Onder nog meer problemen bedolven
Hulp is niet te betalen
Dus waar moeten ze het nog halen

Ik vraag met klem
Heeft ooit een zieke voor zijn ziekte gekozen
Geef me verdomme antwoord zonder te blozen
Waarom wordt hen dan telkens de rekening gepresenteerd
Met al dat onbegrip, heeft zij zich al te vaak aan deze maatschappij bezeerd
Dus duwen we ze nog verder in die hoek
Zijn onze goede manieren nu compleet zoek
Dit kabinet ruimt liever gezegd de zwakken op
Want naar hun zeggen zijn zij de financiële strop
Maar waren het niet de banken
Waar wij de crisis aan danken
Onze rijke heren blijven over ons geld beslissen
Zodat ze alle sporen kunnen wissen
Maar zij kunnen wel kiezen voor het geen
Waarom staan dan de zwakken zo alleen

Wilders heeft ieder op een slimme manier bedrogen
Hij is een VVD -er in hart en nieren
Zijn doel is alleen de moslims wat klieren
Maar hij is een man zonder daden
Zo laat hij dit kabinet al het geld met gemak inladen
Vele blinde kiezers hadden dit niet gezien
Nu kunnen we niet meer terug
Worden we geplaagd door dit kabinet als een vervelende mug

Ik heb deze woorden niet gekregen
Ook niet eens bedacht
Ik heb de muren er niet mee beschilderd
Het spandoek hangt niet voor de raam
Mijn letters liggen ook niet op straat
Maar ik wacht
Straks is het toch te laat
Kan mijn kind niet meer sporten
Kan ik niet meer naar mijn dagbesteding
Loop ik nog in tweedehands kleding
Ben ik in een rijk land arm
Gaat mijn geld naar Griekenland of Italië
Of alle andere landen die nog volgen
Blijf ik hier heel verbolgen
Omdat ik heel veel mensen niet snapte
Ze alleen kozen tegen een religie
Niet verder keken dan een neus lang was
Toen het gebeurt was, kwamen ze pas met tegengas
Jammer met een eerdere wat socialere blik
Was de ellende muur nu minder dik

© Ralph Mulder 19-07-2011

Geen opmerkingen:

Een reactie posten