maandag 25 juli 2011

Belevingsagenda Activiteiten voor unieke mensen www.belevingsagenda.blogspot.com

Belevingsagenda Activiteiten voor unieke mensen www.belevingsagenda.blogspot.com


Belevingsagenda
Activiteiten voor unieke mensen

Bij deze zou ik u graag kennis willen laten maken met mijn project Belevingsagenda.

Het is een agenda waar mensen met een lichamelijke, verstandelijke en/of psychische beperking uit Drenthe,
in één oogopslag kunnen zien welke activiteiten er de komende tijd voor hen worden georganiseerd
in een agenda die ik met Google Agenda heb gemaakt.

Voor dit project zoek ik instanties en mensen die regelmatig activiteiten organiseren
Mensen die activiteiten via mijn Belevingsagenda willen delen kunnen dit doen door zelf deel te nemen aan de Belevingsagenda en zo kunnen zij zelf,
nadat ik hen heb toegevoegd als delers binnen de Google agenda, zelf de activiteiten in de agenda invullen.
De agenda is geïntegreerd in de blog van Belevingsagenda en hier komen dan automatisch de activiteiten in te staan.
Geïnteresseerden kunnen zich via de blog aanmelden en zo worden zij op de hoogte gehouden.

Waarom dit project?
Er zijn heel veel instanties, adressen en sites met mooie initiatieven, activiteiten-agenda's en nieuwsbrieven van desbetreffende instanties
maar voor de mensen met een beperking die daadwerkelijk willen deelnemen aan een specifieke activiteit, is dit zoeken als een speld in een hooiberg.

Zelf weet ik, omdat ik zelf een psychische beperking heb, hoe belangrijk het is, te weten wat er op het gebied van activiteiten allemaal te doen is in je eigen omgeving,
juist omdat er door je beperking er al zoveel weg valt in je sociale leven.

De agenda is voor gebruikers laag drempelig, ze hoeven niet meer te zoeken tussen de hoeveelheid aan website's en contact informatie van instellingen maar kunnen zich abonneren op de Belevingsagenda voor mensen met een lichamelijke, verstandelijke en/of psychische beperking.
Een agenda dus vanuit cliënt-perspectief!

Vriendelijke groet:
Anita Eggens
Vrijwilliger GGZ (start in oktober met opleiding ervaringsdeskundigen GGZ Drenthe),
Redactrice en blogger Ervaringswijzer.nl
Oprichter online lotgenotencontact voor mensen met een dysthyme stoornis
_____________________________________________________________________________________________
Anita Eggens
twitter.com/belevingsagenda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten